![]() |
Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - Printable Version +- Benelux United Gaming | Community (https://forum.bug-community.com) +-- Forum: General Topics (https://forum.bug-community.com/Forum-General-Topics) +--- Forum: Help (https://forum.bug-community.com/Forum-Help) +--- Thread: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! (/Thread-Het-grote-streaming-opname-topic-hulp-nodig-meld-je-hier) |
RE: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - CptChaosNL - 18-01-2015 Net trouwens even een andere BF4 stream op Twitch bekeken, die gaat hier gewoon goed, weet je zeker dat het niet aan jouw instellingen ligt Rice? Lamp had gisteren ook dat er stukken soms wegvielen, net als ik dat had. RE: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - bvk - 18-01-2015 Ik heb nu nieuwe opnames gemaakt na Lagarith geïnstalleerd te hebben en dat werkt weer. Het blijven echter toch nog wel grote bestanden, maar gereduceerd naar 3 GB per minuut. Ik ben er nu eentje naar YouTube aan het uploaden, ben benieuwd naar het resultaat ![]() Edit: Nou, staat er op. Alleen, als ik het in 1440p wil bekijken springt YT terug naar een lagere resolutie. Is YT nog bezig of lukt het jullie wel? https://www.youtube.com/watch?v=GMk-6EXBqvU RE: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - Bartbaric - 18-01-2015 Bij de 1e keer 1440p selecteren springt ie terug naar 480p inderdaad. Na de 2e keer selecteren deed ie het wel. Nog een keer geopend met kwaliteit op automatisch en ik kreeg direct 1440p, maar sprong daarna toch weer terug naar 480p. Moest 1440p weer selecteren en toen deed ie het wel weer. Beetje buggy? RE: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - Compizfox - 19-01-2015 Van 10 GB/min (=1333 Mb/s) met de Dxtory-codec naar 3 GB/min (=400 Mb/s) met Lagarith dus? Dat is best een verschil ja ![]() 1440p wil bij mij ook niet laden. Niet dat dat (voor mij) een probleem is, want mijn monitor telt niet meer dan 1080 rijen van pixels ![]() RE: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - Rice - 19-01-2015 @Chaos het ligt zéér zeker NIET aan mijn settings. Ik heb 500 mbit up en down, ik upload slechts 3500 kbps wat peanuts is voor mijn verbinding. Ik drop geen frames in OBS. Ik heb speedtests gedaan naar twitch en alles is in orde. Het ligt gewoon bij Twitch. Ik hoor ook genoeg mensen die geen enkel probleem hebben om mijn stream te bekijken. Jullie zouden op het moment dat de boel stottert eens moeten kijken met netstat van welke server hij bij twitch de boel binnen haalt. Dat is wel interessant om te weten denk ik. Jullie moeten 3500 kb per seconde kunnen downloaden. Ik weet niet wat jullie verbinding is en of jullie dit kunnen op redden? Soms schiet hij ook wel eens door tot 4100 kb per seconde trouwens. Als jullie verbinding dit niet kan handelen, dan heb je je probleem te pakken. @bvk: Hij doet het hier prima! Voor Youtube moet je soms redelijk veel geduld hebben tot alles bij hun verwerkt is. Kan soms wel uren duren nadat je het bestandje geupload hebt. Verder denk ik dat als 60 fps je doel is, het ook niet veel uit maakt. Zeker met zo'n spel niet. Battlefield 4 en Call of Duty zijn bijvoorbeeld veel zwaarder op de CPU. Als je doel daar 144 fps is, dan merk je het direct, de hit op je CPU. Maar als je doel 60 fps halen is, dan kun je wel af met alles op één machine en wat load op de CPU. Waarom je Lagarith codec in eens weg is is mij wel een raadsel. Misschien even opnieuw installeren? Die zou die namelijk gewoon moeten pakken. RE: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - CptChaosNL - 19-01-2015 Aangezien ik 100/100 glasvezel heb, kan ik er ook wel vanuit gaan dat mijn bandbreedte ook ruimschoots voldoende zou moeten zijn. Tijdens de bierstream #1 was er ook iemand die zei (wellicht om te trollen, kan ook, ken die persoon namelijk niet) dat je over de 3500kbps heen zou zijn? Maar goed, ik geloof jou iig eerder als hem, dus als jij zegt dat je echt op 3500 zit, dan ga ik ervan uit dat het ook 3500 is. Als de problemen bij Twitch zouden liggen, zou ik met élke stream buffering problemen moeten hebben en dat is dan ook weer niet het geval (helaas?). De stream die ik gisteren bekeek ging constant goed (en heb minimaal een kwartier tot een half uur gekeken of zo), zonder ook maar iets aan problemen. Als ik op jouw stream meekijk, heb ik geheid binnen tien minuten wel meerdere keren gehad dat er gebufferd wordt of dat delen uit de stream gewoon wegvallen, waardoor jij van de hak op de tak lijkt te springen. Ik denk ook niet dat 3,5 megabit (afgerond) of 4 megabit (afgerond) een probleem is voor de meeste internet aansluitingen bij ons denk ik. ![]() Volgens mij zitten de meesten hier wel op kabel of glasvezel, ik weet iig niet of er iemand van ons nog op ADSL zit. Ik wil je hiermee ook niet aanvallen overigens, ik kijk je stream graag, vandaar de bierdonatie! ![]() RE: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - bvk - 19-01-2015 (19-01-2015, 14:36)Rice Wrote: @bvk: Hij doet het hier prima! Voor Youtube moet je soms redelijk veel geduld hebben tot alles bij hun verwerkt is. Kan soms wel uren duren nadat je het bestandje geupload hebt. Het lijkt er dan inderdaad op dat het toch meer tijd nodig gehad heeft. Waarom je over FPS begint snap ik niet helemaal, of bedoel je dat het niet soepel loopt? Want ingame haal ik met TS2015 gemiddeld maar 50 FPS, brakke engine met veel load op de videokaart denk ik. Dus bijvoorbeeld dat de gehele route in het videoram geladen wordt in plaats van in het werkgeheugen zelf lijkt het wel... Dus met 60 FPS recorden heeft hier niet zoveel zin, wat uiteraard met BF4 wel anders is. Die draai ik soepeltjes met 100 FPS op 1440p en High, CPU load zit dan op de drukke momenten op 40% wat de pret dus niet mag drukken. Ik zal dus ook eerdaags een BF4 recorden en kijken hoe groot die bestanden wel niet worden.... Lagarith had ik trouwens al opnieuw (los) geïnstalleerd waarna dat prima werkte. Om ruimte op de SSD te besparen had ik overigens de opnames naar mijn WD Green verplaatst, ze van daar af bekijken kun je dus wel vergeten met een rate van 400 MB/s... RE: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - Compizfox - 19-01-2015 (19-01-2015, 18:33)bvk Wrote: Om ruimte op de SSD te besparen had ik overigens de opnames naar mijn WD Green verplaatst, ze van daar af bekijken kun je dus wel vergeten met een rate van 400 MB/s... Ik raad je aan om als je videos wilt bewaren, die gewoon te encoden naar h264 (met Handbrake bijvoorbeeld, wat een GUI voor x264 is) en compressed op te slaan. Lagarith is eigenlijk alleen nuttig voor capturen en bewerken, voor storage is het veel te groot ![]() RE: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - Rice - 19-01-2015 @bvk ik begon over de frames omdat 60 fps makkelijk te halen moet zijn, als dat je doel is, met jouw systeem. Dus dan merk je de hit niet zo. Verder wat Compizfox hierboven zegt is inderdaad een goede tip! @Chaos: nah ik denk niet dat die persoon aan het trollen is. Ik heb het zelf eens in de gaten gehouden, maar als je OBS op 3500 capt, dan gaat hij in sommige situaties TOCH over de 3500 kbps heen. Hij tikt soms zelfs de 4100 kbps aan. Een oplossing zou zijn om OBS iets lager te cappen, wellicht op 3250 kbps of zo. Wellicht dat het dan wat meer in de buurt van 3500 kbps blijft. Ik hoop dan niet dat de video kwaliteit dermate achteruit gaat. Want dat zou eventueel nog wel iets kunnen zijn waar ik dus zelf wat aan kan doen. Veel andere streamers gebruiken max maar 2500 kbps of zo zie ik, dus iets naar beneden qua kwaliteit kan nog wel! Overigens ervaar ik je kritieken niet als aanvallend hoor. Je bent juist erg behulpzaam! Je hebt gelijk; de stream zou voor iedereen goed te bekijken moeten zijn. Bufferen is gewoon vervelend. Ik zal vandaag of morgen wel weer even gaan streamen, en dan cap ik hem niet op 3500 maar op 3250. Als jullie mij dan zouden willen vertellen of het geholpen heeft zou dat heel fijn zijn! ![]() RE: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - bvk - 19-01-2015 (19-01-2015, 19:46)Compizfox Wrote:(19-01-2015, 18:33)bvk Wrote: Om ruimte op de SSD te besparen had ik overigens de opnames naar mijn WD Green verplaatst, ze van daar af bekijken kun je dus wel vergeten met een rate van 400 MB/s... Dank voor de tip, bvk gaat naar Handbrake kijken! @Rice: Ja, ik heb een krachtig systeem en dat is maar goed ook voor TS2015. Omdat het gewoon geen goede engine heeft qua Graphics en ook het simulatie rekenwerk wel wat beter zou kunnen. Daarnaast rij ik op een baan bedoeld is voor hooguit 200 KM/u meer dan 300 in een "self made" trein. Dus meer dan 55 FPS trek ik gewoon niet met dit spel op deze resolutie in deze situatie... |