(19-01-2015, 20:09)Rice Wrote: @bvk ik begon over de frames omdat 60 fps makkelijk te halen moet zijn, als dat je doel is, met jouw systeem. Dus dan merk je de hit niet zo. Verder wat Compizfox hierboven zegt is inderdaad een goede tip!
@Chaos: nah ik denk niet dat die persoon aan het trollen is. Ik heb het zelf eens in de gaten gehouden, maar als je OBS op 3500 capt, dan gaat hij in sommige situaties TOCH over de 3500 kbps heen. Hij tikt soms zelfs de 4100 kbps aan. Een oplossing zou zijn om OBS iets lager te cappen, wellicht op 3250 kbps of zo. Wellicht dat het dan wat meer in de buurt van 3500 kbps blijft. Ik hoop dan niet dat de video kwaliteit dermate achteruit gaat. Want dat zou eventueel nog wel iets kunnen zijn waar ik dus zelf wat aan kan doen. Veel andere streamers gebruiken max maar 2500 kbps of zo zie ik, dus iets naar beneden qua kwaliteit kan nog wel!
Overigens ervaar ik je kritieken niet als aanvallend hoor. Je bent juist erg behulpzaam! Je hebt gelijk; de stream zou voor iedereen goed te bekijken moeten zijn. Bufferen is gewoon vervelend. Ik zal vandaag of morgen wel weer even gaan streamen, en dan cap ik hem niet op 3500 maar op 3250. Als jullie mij dan zouden willen vertellen of het geholpen heeft zou dat heel fijn zijn!Wellicht moet het nog verder naar beneden. Zou mooi zijn als het voor de volgende BuG Competitie helemaal in orde is.
Zou het dan aan Twitch liggen, dat zij een stream gaan lopen knijpen als ie boven de 3,5 Mb/s komt? In dat geval is het weer vreemd dat niet iedereen er last van heeft.
Ik heb je stream gisteren nog even proberen te bekijken maar hij begon binnen 10 seconden al weer te bufferen. Aan mijn internetverbinding zal het ook niet liggen (100 Mb/s)
(21-01-2015, 17:42)Rice Wrote: Wel raar dat je zelf dus eerst upload naar Amsterdam, daarna gaan je beelden dus door naar Amerika (uiterste puntje nog wel) en als je dus nog geen Twitch partner bent krijgen de kijkers de beelden dus niet uit Amsterdam terug, maar uit San Francisco.Kun je dan niet voor een andere mirror kiezen? Het is natuurlijk inderdaad een beetje vreemd dat de stream de hele wereld over moet om uiteindelijk weer uit te komen in bijna hetzelfde punt (jij en ik liggen op wereldschaal niet zoveel van elkaar
De komende periode zal ik wel even uitzoeken of er misschien toch nog een fix voor is op een of andere manier. Of dat ik contact opneem met Twitch om te vragen hoe dit precies zit. Want jammer is het natuurlijk wel. Ik denk dat voor iedereen de problemen zouden zijn opgelost als de beelden gewoon rechtstreeks uit Amsterdam kwamen ipv uit de VS.

Zou het kunnen dat andere streamers andere mirrors gebruiken? Ik heb een paar dagen geleden met CptChaos wat lopen testen en uiteindelijk hadden we toen (dacht ik) een stream(er) gevonden die we zonder buffering konden bekijken. Of streamt die misschien gewoon op een lagere bitrate?